בפוסט זה אציג אמצעי שילוב מקובלים
לחץquizlet לפעליות בנושא אמצעי שילוב
אמצעי השילוב
המקובלים מחולקים לשניים: אמצעי התאמת הכלל לפרט, הקרויים גם "אמצעי הַנְגַשָׁה ואמצעי התאמת הפרט לכלל, הקרויים גם "אמצעי שיקום." היתרון בשימוש באמצעי ההנגשה על
אמצעי שיקום הוא שהתאמת הכלל לפרטים אחדים מקלה על התאמת הכלל לפרטים נוספים.
פרטים נוספים אלה יכולים להיות תלמידים שקיימת מודעות למגבלותיהם ותלמידים שלא
קיימת מודעות למגבלותיהם. הנגשה מטשטשת גם את ההבדל בין תלמידים עם לקויות
לתלמידים בלי לקויות ובין תלמידים עם כסף לאמצעי אבחון ושיקום לבין תלמידים בלי
כסף לאמצעי אבחון ושיקום ויוצרת אווירה שיוויונית.
התאמת הכלל אל הפרט
- שיפור נגישות מבנה מוסד הלימודים, למשל, שיפור נגישות שמע של חדרי כיתה, שיפור נגישות כיסאות גלגלים
- שיפור נגישות חומר הלימוד של הכלל (למשל, הוספת רמזים
צורניים למצגת צבעונית כך שהבנתה תתאפשר גם למי שיש לו עיוורון צבעים)
- שינוי דרכי הלמידה וההבחנות של הכלל כדי שיהיו נגישות
לתלמידים עם יכולות שונות (למשל, חיבור בחינות שההצלחה בהן תלויה יותר בידיעת
החומר או ביכולת ניתוחו ופחות בכתיבה מהירה).
התאמת הפרט אל הכלל
- התאמות בדרכי למידה והיבחנות (כמו בחינה בעל פה לתלמיד
עם ידיים משותקות) להבדיל מפטורים (כמו ויתור על בחינות לתלמיד עם ידיים
משותקות). יש להשתמש במושגים "התאמה" ו-"פטור" ולא במושג
"הקלה" שלא ברור ממנו אם הוא מתאר התאמה או פטור.
- סייע אישי (למשל
לתלמיד עם הפרעות שפה ותקשורת שרק למי שמכיר אותו היטב, כמו סייע צמוד, קל
להבין אותו ולהסביר את דבריו למורים ולתלמידים).
- טכנולוגיה מסייעת (כמו מכשור להקלטת
הרצאות לתלמידים לקויי ריכוז) או תקשורת תומכת וחליפית.
- העדפה מתקנת (להבדיל מפטור מחלק מחומר
הלימוד) כמו הנחה בשכר לימוד שמאפשרת לתלמיד שלקותו גורמת לאבדן זמן לעבוד
פחות למימון שכר הלימוד אחרי שעות הלימודים.
- הדרכות בנושא אסטרטגיות למידה ייחודיות ללקות מסוימת.
לחץquizlet לפעליות בנושא אמצעי שילוב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה